Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), müşterilerle ilişkilerinizi yöneten bir yazılım sistemidir. CRM sistemi yalnızca bir çözüm değildir. Müşteri ilişkilerinizi etkili bir şekilde yönetmek, analiz etmek ve iyileştirmek için müşterinizin yolculuğunun her adımını destekleyen kapsamlı bir bulut çözümleri setine ihtiyacınız var. Böyle bir uçtan uca çözümünde bir satış bulutu, servis bulutu, ticaret bulutu ve pazarlama bulutunun yanı sıra eksiksiz ve dinamik bir müşteri görünümü elde etmek için çevrimiçi, çevrimdışı ve üçüncü taraf veri kaynaklarını bir araya getirebilen, yapay zeka özellikli bir müşteri veri platformu (CDP) da bulunmalıdır.
CRM sistemleri neredeyse her zaman satış ekipleriyle ilişkilendirilir. Ancak zamanla, bu çözümler erişimlerini genişleterek pazarlama, ticaret ve servis gibi birçok işlev için önemli hale geldi.
CRM sürekli olarak müşteri verilerini toplayarak, bu verileri analiz ederek ve edinilen bilgileri ilişkileri derinleştirip iş sonuçlarını iyileştirmek için kullanarak gelişir. Müşteriyle bire bir iletişim kuran herhangi bir çalışanın (veya müşteriyle bire bir iletişim kuran çalışanları destekleyenlerin) "Sizi tanıyoruz ve size değer veriyoruz" mesajını iletmesini sağlar.
Bir CRM sistemi, iş performansı için çok önemli olan satış sürecinin ötesinde sizi destekler. Müşteriyle ilgili derinlemesine bilgiler ile şirketler şunları yapabilir: